pagini

joi, 25 august 2011

Ziua 13

11.VIII.2011
08:09 am

Vreau să-ți spun despre ghizii locali de până acum.
În Dublin l-am avut pe Șerban, un român din Săpânța. Are 31 de ani, e puțin mai înalt decât mine, necăsătorit și single până în ultima celulă. E în Dublin de 8 ani și da, poate vorbi cu accent irlandez și da, se bâlbâie cu româna și vorbește cu accent. Ăla da ghid. Păcat că doamna Zvetlana nu a învățat nimic de la el. E al naibii de amuzant și mi-a spus niște chestii despre diferența dintre accentul britanic și cel irlandez. În ziua aia, Șerban ne-a lăsat să mâncam în parc, iar eu am hrănit rațe, porumbei și pescăruși. Dar după ce am aflat că e singur, toate domnițele erau în jurul lui. Eu sunt o cavaleriță, cum mi-a zis el.
Al doilea l-am avut în Belfast. Faceți cunoștință cu Rolly, prescurtare de la Roland. A fost coleg de curs cu Șerban. Am vorbit cu el foarte mult și am ajuns la concluzia că are o viață foarte tare. A vrut să fie doctor, dar a făcut chimie în facultate pe care a urât-o, apoi s-a dus în Londra și a fost jurnalist pentru câțiva ani, după care s-a întors în Belfast și a fost polițist pentru 26 de ani după care s-a pensionat în 2004. Șotia lui l-a întrebat dacă mai are de gând să iasă din casă și i-a sugerat să-și ia o slujbă, numai că el nu vroia o slujbă cu un șef, iar pentru că era pasionat de arhitectură, de geologie, de geografie, etc., i-a sugerat să facă cursuri de ghid, unde l-a cunoscut pe Șerban, iar acum e ghid de trei ani. Are doi copii, o fată de 26 de ani și un băiat de 35 de ani; are o nepoată de 5 luni. În septembrie o să meargă într-o croazieră pe Mediteraneană. Are o cățelușă.
Acum trebuie să menționez, sunt eu olimpică la engleză și vorbesc cu Eileen liniștită, dar să-mi fie cu pardon, abia dacă înțeleg o iotă din accentul irlandez. Cu Rolly am avut noroc, pentru că el nu avea un accent atât de puternic.
În fine, azi mă pregătesc de un nou ghid local, de data asta care are accent scoțian.
This is gonna be fun.

P.S. Mai ții minte când am zis că în Anglia e mișto și zici că sunt Alice în Țara Minunilor? Phoa, Irlanda a întrecut Anglia de inșpe mii de ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

hei hei m-am făcut super rea yolo